woensdag 16 november 2011

DAGJE UIT EN WEER IETS AFGEWERKT.

Zaterdag 12 november hadden we een dagje uit met enkele borduursters, Ine en ik zaten in de trein van half negen richting Utrecht en daar werden we verwelkomt rond 10.00 uur door de andere borduursters.

Tijdens de koffie werden de cadeaujes uitgewisseld Ine had voor iedereen een gastendoekje gemaakt en die waren wel heel mooi geworden. Ik had me gestort op kerstadres boekjes, boekjes had ik van de Action en het borduurtje heb ik afgewerkt met een knoopsgatensteekje zodat je geen dikke rand krijgt en het raffeld niet uit.




Helaas zijn de foto's die ik heb gemaakt allemaal mislukt, de batterijen waren niet goed gevuld. Bij Marion kunnen jullie het verslag van deze dag lezen en het was weer super gezellig. Ik heb wel foto's van mijn aankopen.


Alles op deze foto heb ik op de markt gekocht veel kant, hier heb ik al wat van gebruikt voor het naaldenboekje uit het franse blad. Wat kwastjes voor boekenleggers en wat bolletjesband, goed te gebruiken voor afwerken van doosjes met een borduurwerkje.


Dit boek kon ik niet laten liggen en het lag bij Mevr. Vos er staan ontzettend veel patroontjes in van lavendel, zo kan ik allemaal verschillende lavendelzakjes maken.

Gisteren heb ik het naaldenmapje afgemaakt uit het franse boek en ik heb er mijn eigen draai aan gegeven. Ik heb er eerst vlies ingeplakt, dit is een vlies van enkele mm. dik en gekocht bij Naald en Draad. Ik wilde dat het een stevige uitstraling zou krijgen.


De binnenkant heb ik afgewerkt met een stukje kant wat ik op de markt in Utrecht heb gekocht, in de andere hoeken pailletjes met mill hill kraaltjes. Verder een schaartje en een naaldenboekje vastgezet met pailletjes met mill hill kraaltjes.


En zo ziet hij er uit als hij dichtgestrikt is, ik vind hem erg mooi geworden en denk dat ik hem zelf houd. Het is handig veel band en andere dingen in huis te hebben, dan kun je alles direct afwerken en je waant je een klein kind in een snoepwinkel.




Vandaag ben ik begonnen de laatste kraaltjes op de Alpine te zetten, dat komt vandaag klaar en morgen plaats ik dan een foto. Dan moet ik beslissen wat ik ga doen, laat ik hem inlijsten of ga ik hem nog een keer op donkere stof borduren. Ga daar maar eens veel nachtjes over slapen.

Zo het is toch nog een heel bericht geworden, tot gauw, veel groetjes vanuit een koud Losser. Groetjes Joze

7 opmerkingen:

Marion zei

Hallo meisje.

Wat is het naaldenmapje mooi geworden. Jammer dat je het zelf wil houden maar mocht je van gedachten veranderen, mijn adres heb je hahahaha!!!!!
Wat hebben we toch een leuke dag gehad afgelopen Zaterdag en het kant wat je allemaal gekocht hebt komt nu heel erg goed van pas,

Knuf Marion

Vlijtige Handjes zei

Wat een mooi naaldenmapje. De boekjes zijn ook leuk. Echte cadeautjes.
Groetjes Anita

Anoniem zei

Hallo Jozé,

Tjongejonge wat maak je toch een mooie werkstukken!Wat ben je ontzettend creatief! Die boekjes zijn erg mooi.

Groetjes, Anne

Cath zei

Hallo Sussie,
dat is een mooi mapje geworden... Je zei al hoe het ongeveer moest worden.. Dit is echt goed gelukt...
En wat heb je mooie kantjes gekocht.. De markt is zeker de moeite waard er nog eens naar toe te gaan.. Het was heel lang geleden, maar nu ik er weer geweest ben zal de volgende keer niet zo lang duren... Ben benieuwd wat je van al die kantjes gaat maken (*=*)...
hug Cath

Corina zei

Oh, dat naaldenboekje vind ik wel heel gaaf! En ik heb hier nog een geborduurde lap liggen (bijna klaar) waarvan ik nog niet weet wat ik ermee zal doen... dit is wel een idee, zeg!

miriam zei

Wat een leuk gastendoekje heb je gehad enig.

En je adresboekjes zijn ook zo leuk en apart geworden.

Je naaldenboekje ziet er ook prachtig uit.

groetjes ♥ miriam

Hetti zei

Het is een prachtig naalden mapje geworden Joze, het is echt een kadootje...voor jezelf! ;-))
Leuk dat je het kant meteen erin verwerkt hebt, geeft een luxe uitstraling.

Het is een mooi boek, ik had er ook in staan kijken, maar ben toch voor de lintjes van Acufactum gevallen.
Ook ik heb van de gezellige dag genoten,
Groetjes!!

Nieuwe kamer

Nieuwe kamer
Is die mooi of is die niet mooi, dit is het dus geworden. Dit is mijn nieuwe kamertje en ik ben er erg blij mee, als de kleinkinderen er zijn mogen zij er ook spelen er staat een poppenhuis en tv met dvd speler voor hun, sinds kort ook een wii, met voor mij een Fit programma en voor de kleinkinderen een spelletjes programma.
Powered By Blogger