donderdag 13 december 2012

VEEL TE LATEN ZIEN

Ben er de laatste week wel niet geweest maar heb wel veel gedaan, en ik zal jullie veel foto's laten zien. Onze dochter Maaike kwam vorige week donderdag en zei ik ga je kamer in Kerst veranderen, normaal doe ik dat altijd zelf, maar ben nog steeds aan het bijkomen van het grote bezoek van meneer meniere en ik vond het ook wel fijn om verwend te worden.
Vind het erg leuk geworden.
Zo ziet de schouw er nu uit.
 
Tot slot heeft ze dit kerststuk snel in elkaar gezet.
 
Linda was maandagavond hier om te borduren en materialen die we gezamelijk hadden gekocht (delica beads) te verdelen en zij heeft ook nog snel een foto gemaakt met haar mobiel.
 
Ik kan nu rustig alle kerstborduurtjes laten zien, volgens mij heeft iedereen ze nu wel ontvangen.
 
Zo zien de ornamentjes er afgewerkt uit.
 

 Deze houd ik  zelf, met de rechter heb ik heel veel werk gehad en ik vind ze alletwee erg leuk geworden en je moet jezelf soms ook iets gunnen.
 
Op dit idee kwam ik vorige week toen ik een avond niet kon slapen, de volgende dag gelijk uitgeprobeerd en dit is het resultaat. Hoop dat ze er blij mee zijn. Nu al vast na denken voor volgend jaar, wat we dan gaan maken.
 
Als je het dan zelf allemaal zo goed hebt, lekker huis, heerlijk warm en ik kijk naar buiten en zie de vogels in de kou, ja dan ga ik die ook verwennen en dat doe ik met zo. Zal het recept geven op de volgende manier.
Ik heb het geluk in de buurt van Duitsland te wonen en daar kun je deze ingredienten goedkoop kopen, ik begin met een zak havermout, wel hele vlokken. Dan dop ik pinda's sla die fijn en die komen erbij.

Een grote hoeveelheid rozijnen (euroshopper) van AH

Dan zonnebloempitten, koop ik meestal in de aanbieding.

Daarop een flinke scheut plantenolie (geen olijolie)

Alles lekker husselen ze zijn er helemaal gek op, dit is eten voor 4 dagen wel veel werk maar niet duur en erg leuk om te zien hoeveel verschillende vogels er van pikken.
 
Het wordt wel een lang bericht maar ik laat jullie nu de vorderingen zien die ik de laatste weken heb gemaakt met de Spring knotgarden van Chatelaine.
Zover was ik gekomen midden november, moest natuurlijk ktussendoor met de kerst bezig.
 
 
Dit is het resultaat eind november, toch een voordeel als je veel thuiszit komt er veel uit je handen.

Dit is het resultaat van vanmorgen, tot zover ben ik nu, alle kraaltjes zitten er op.

Fototoestel is echt een beetje gek geworden, kleuren en diafragma is niet goed.

Dit is eigenlijk om de kraaltjes te laten zien, maar zelfs dat doet die niet meer goed. Ik heb de Spring knotgarden  nu in een groter raam gezet en ga nu verder met de Vienna.van Chatelaine.
 
Huub heeft gisteren voor 4 borduurramen alles naar de verzinkerij gebracht en volgende week komt het terug. Ik ben erg blij een is er voor mij, wil er wel meer en 2 zijn er verkocht aan borduursters. Ik heb er vanavond de hele avond aan gewerkt, ik gebruik mijn braese niet meer en heb geen klachten van schouders, arm of hand.
 
Nou meisjes dit was een heel verhaal, ik hoop snel weer wat te laten horen en zien. Wens jullie een fijn weekend toe.Groetjes Joze.

19 opmerkingen:

Vlijtige Handjes zei

Prachtige kerstsfeer in huis en je borduurtjes. Het rode ornamentje is mijn favoriet. Wil je je borduurframe eens laten zien als het terug
is? Jullie zijn een creatief gezin.
Groetjes Anita en blijf het rustig aan doen en geniet van de lieve zorgen.

Corina zei

Prachtig borduurwerk laat je zien! Lief dat je de vogels ook verwent. Pas goed op jezelf! Groetjes, Corina

jokiedebeer zei

Geweldig wat kun jij borduren zeg. Stuk voor stuk prachtig werk En je kamer is heerlijk in kerstsfeer.
Ga er lekker van genieten!

Groetjes joke

Jeanny zei

Nu zìjn we weer helemaal bij gelezen. Wat is het gezellig in jullie huis, mooi versierd.
Hier vliegen de vogels ook af en aan, ook mooi om te zien.
Liefs.

Lenie zei

Wat heeft je dochter het gezellig gemaakt in huis Joze. En je borduurtjes zijn prachtig geworden.
Geniet van je gezellige huiskamer.
Groetjes Lenie

Anoniem zei

De kamer ziet er gezellig uit en wat heb je toch nog veel kunnen borduren. Prachtige ornamentjes heb je gemaakt. Je hebt gelijk dat je er zelf ook één houdt (doe ik ook hoor).

Groeten, Dora

Unknown zei

Hallo Joze,

Je hebt weer een mooi verhaal geplaatst. En ondanks de kuren van je fototoestel zijn het toch mooie foto's geworden. Ben wel nieuwsgierig naar de knotgarden, nu alle kraaltjes erop zitten. Ben zelf ook lekker bezig geweest de laatste dagen, ga vanmiddag de Taj Mahal overzetten in een groot raam en ga dan bedenken welk werk ik straks in het borduurraam van Huub wil gaan maken en met welke ik dus nu al thuis kan beginnen. Wat denk jij? Die met de meeste garens en kralen in het borduurraam?(de Hummingbird dus)
Heeft Huub de chocoladetaart al op?

Groetjes,
Linda

Ann zei

Je dochter heeft het echt gezellig gemaakt bij jou! Er is dan ook zoveel te zien!
Mooie ornamentjes waarmee de ontvangsters heel blij zullen zijn.
Super dat je ook aan de vogeltjes hebt gedacht ('t is toch altijd leuk om ze bezig te zien)!
En ook je Chatelaine is goed gevorderd.
Zo te zien ben je druk bezig geweest!
Groetjes,
Ann

Tony zei

Hallo Joze, jouw berichten kunnen me nooit te lang zijn. Fijn dat recept voor de vogels.Prachtig borduurwerk. Tony

Elza zei

Gelukkig ben je er weer en wat ziet je kamer er prachtig mooi uit.
Dat vogelrecept ga ik ook uitproberen.
Mooie kerstornamentjes en straks weer heerlijk af en toe wat borduren. Geniet van de mooie dagen.
Groetjes ELza.

Marion zei

O wat fijn dat Maaike je kamer zo prachtig heeft uitgedost. Het ziet er super uit. Je borduurwerken zijn prachtig en je ornamentjes helemaal toppie. Ik ben blij dat ik 1 van de ontvangsters ben.Bedankt lieverd hij hangt al te prijken in de kerstboom van Huub.
Foto's volgen volgende week op mijn blog.

Lieve groetjes van Marion

Riet zei

Joze wat een leuk verslag van al je bezigheden. Wat ontzettend lief van je dochter om het zo mooi te versieren. Geniet er maar lekker van en doe het rustig aan!! Knuffel van Riet.

liefdevoortextiel zei

Wat heb je veel geborduurd de schilderijtjes zien er enig uit. Hoop dat de vogels op de foto komen uit dankbaarheid voor al dat lekkers.

Monique zei

Joze wat heeft je dochter het gezellig gemaakt bij jullie en wat fijn dat ze zo helpen.
Die ornamenten zijn geweldig. en je andere werk is ook geweldig.
Fijne dagen .
Monique

Unknown zei

Hallo Joze

Het ziet er bij jou gezellig uit hoor! Met dank aan dochterlief.
Je hebt vervelende weken achter de rug i.v.m.je ziekte maar wat heb je veel geborduurd zeg. Super groetjes Ivonne

Elma zei

Bij Joze kun je best vogel zijn,ik krijg er zelf al zin in.

Elma zei

Je borduurwerk is prachtig geworden en wat heb je het snel klaar.

Karin West zei

Wat een heerlijke kerstsfeer in je huis, Joze! Prachtige ornamentjes heb je gemaakt en wat is je Chatelaine mooi.
Groetjes!!

Anoniem zei

wat maak je toch prachtige borduurwerken! Je frame met witte rand lijkt me erg handig, van welk merk is dit?
groetjes Judith

Nieuwe kamer

Nieuwe kamer
Is die mooi of is die niet mooi, dit is het dus geworden. Dit is mijn nieuwe kamertje en ik ben er erg blij mee, als de kleinkinderen er zijn mogen zij er ook spelen er staat een poppenhuis en tv met dvd speler voor hun, sinds kort ook een wii, met voor mij een Fit programma en voor de kleinkinderen een spelletjes programma.
Powered By Blogger