zaterdag 1 december 2012

ZO IS HET LEVEN

Het was gisteren een fijne dag tot de telefoon ging om 9.45 uur, het was de zus van onze  schoondochter Liesbeth getrouwd met Arjan onze oudste zoon. Hun moeder Nel was overleden en ze kon Liesbeth niet bereiken, Liesbeth was hier aan de overkant aan het werk en of ik wilde gaan vragen of ze haar zus wilde bellen. Aangezien de ongewenste gast aan deze kant nog niet helemaal vertrokken is liep ik nog in pyjama, snel aangekleed en er schoot van alles door mijn hoofd. Over de straat heen en mijn schoondochter opgezocht, ja en wat denk je dan gaat je gevoel werken en ik heb het haar verteld met mijn armen om haar heen, niet gemakkelijk maar wel goed.
 
Nel is 85 jaar geworden en de laatste jaren waren niet echt goed, ik ken Nel vanaf toen ik 28 jaar  en zij 49 jaarwas. We waren samen bij de Zonnebloem en ik ken haar als een creatieve en hardwerkende vrouw en  moeder van 5 kinderen. Later zijn we elkaar uit het oog verloren, toen wist ik niet dan mijn zoon van 7 jaar en haar dochter van 9 jaar ooit nog eens samen zouden trouwen, het is erg jammer dat de laatste jaren haar geheugen erg achteruit ging. Ik wens de hele familie veel sterkte toe met dit verlies.
Nel rust in vrede
 
Maar het gewone leven gaat ook weer door en ik heb nog verschillende dingen die ik jullie wil laten zien, eerst nog wat foto's die ik van Ronald heb gekregen van de open deur dag bij Naald en Draad.
 
Dit is aan het begin van de dag, de eersten waanden zich onbespied in de winkel.
 
Er volgen er al meer.
 
De kofie en thee ruimte en wat doen de dames bla bla bla, maar wel leuk.
 
Waar hun het over hebben mag Joost weten, maar mijn schoonzoon Joost wist van niets.
 
Het wordt steeds gezelliger.
 
Ook gespot.
 

Hier zie je dat je ook echt overal moet kijken boven en onder.

Dit is de laatste foto, Ronald bedankt voor het delen van de foto's.
 
Ik had twee hartjes gemaakt de blauwe was een freebee van Naald en Draad voor de tentoonstelling van 2012,  deze heb ik geborduurd met Valdani garen 1 draadje over 1 draadje 12 draads stof. Het rechter hartje komt uit het boekje Sweet home en is geborduurd met Waterlilier zijde in de Elzas kleuren 15 draads stof.

Ik heb hem verwerkt op een hart van de Action en hij was voor Sabine, voor de gastvrijheid. Ik kon door de o ngenode gast niet de deur uit om een ander lint te kopenm, Sabine heeft er gelijk een goed passend lint bij gedaan.

Dit hart was voor Hetti, bij een nieuw huis hoort een Home Sweet Home. Ik hoop dat Hetti inmiddels ook een goed passend lint heeft gevonden.
 
Wens jullie allemaal een fijn weekend, liefs Joze. 


11 opmerkingen:

Amarins zei

Dat is inderdaad een vreselijk moment. En hoe vertel je dit soort trieste dingen hè. Gelukkig kon je er voor haar zijn. De foto's zijn prachtig en je creaties ook. Liefs, Amarins

Lenie zei

Wat een vervelend bericht om dit aan je schoondochter te vertellen Joze. Dat is inderdaad het leven.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

Groetjes Lenie

liefdevoortextiel zei

Hé wat leuk, zijn er toch nog wat meer plaatjes te zien.

liefdevoortextiel zei

Vergeet ik het droevige bericht, veel sterkte voor de nabestaanden.

Elza zei

Ja dit soort dingen zijn niet eenvoudig maar mooi dat je dit kon doen. leuke foto's van de open deur dag.
Groetjes Elza.

Hetti zei

Lieve Joze, wat heb je dit verschrikkelijke bericht zo mooi overgebracht. Heel veel sterkte voor jullie allemaal de komende tijd.

Nogmaals dank voor je mooie hart, hij hangt tussen mijn "nieuwe huis" kado's en we zijn er blij mee!!
Veel liefs Hetti

Dora zei

Wat erg voor jouw schoondochter. Je moeder kun/wil je nooit missen, hoe oud je ook bent. Wens haar en haar familie veel sterkte.

Leuk als die foto's en je hebt mooie harten gemaakt

Marion zei

Ach lieverd wat een verdrietig nieuws is dit. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe. Ik hoop dat Liesbeth veel kracht kan putten uit jouw warme armen en je troostende woorden.

Wat een leuke foto's weer van een geweldige dag. Ik hoop er de volgende keer zeker bij te kunnen zijn.

Lieve groetjes van Marion

Jeanny zei

Heel veel sterkte voor jullie allemaal!
Joze je hebt leuke foto's geplaatst van een mooie dag.
Liefs.

sylvia zei

heel verdrietig!! Wat heerlijk voor jouw schoondochter dat jij zo dichtbij woont, zij kan jouw steun en jij de hare gebruiken!!
Sterkte, lief mens

Tony zei

Hallo Joze, sorry dat ik zo laat reageer. Maar op zo'n verhaal weet ik nooit iets te zeggen.De foto's zijn mooi en ik ben er volgende keer bij. Groeten Tony.

Nieuwe kamer

Nieuwe kamer
Is die mooi of is die niet mooi, dit is het dus geworden. Dit is mijn nieuwe kamertje en ik ben er erg blij mee, als de kleinkinderen er zijn mogen zij er ook spelen er staat een poppenhuis en tv met dvd speler voor hun, sinds kort ook een wii, met voor mij een Fit programma en voor de kleinkinderen een spelletjes programma.
Powered By Blogger