donderdag 14 januari 2010

DIT STAAT OP SYLIA'S WEBLOG.




Dit heeft Silvia gisteren op haar weblog gezet en ik vond het zo'n leuk stuk dat ik haar gevraagd heb of ik het op mijn blog mocht zetten. Zoals Sylvia het beschrijft zo is het ook echt gegaan, super toch dat je op zo'n leuke manier mensen kunt ontmoeten.

dit is de link naar haar blog: http://sylviawillemien.web-log.nl/sylvias_weblog/

Paapstoffen.........een jaar geleden.......

Vorig jaar begin januari deed ik in Arnhem een workshop bij Karin , over borduren met zijde en de verschillende soorten borduurzijde. Op die workshop leerde ik Jozé kennen. Al pratende kwamen we erop dat ik niet alleen een borduurster ben, maar ook een patchworkster! Waarop Jozé me vroeg of ik belangstelling had voor een stapel Paap-stoffen! Nou, die had ik............. Enkele weken later vertrokken DH en ik richting Losser, waar we enthousiast door Jozé en haar DH ontvangen werden!! En de stoffen stonden klaar: drie vuilniszakken vol met kleding en nog wat rollen stof; zijde, jersey, maar vooral katoenen Paapstoffen.........ik keek mijn ogen uit, natuurlijk!!! Het waren meest kledingstukken, die Jozé ( die ongeveer 25 jaar bij de Paapfabriek werkte ) ooit gedragen had, dus toen we de zakken leeg kieperden, vertelde ze me veel verhalen achter het kledingstuk!!!!! Erg leuk, natuurlijk!!! Met alle zakken en lappen ging ik weer huiswaarts, en bedacht dat ik toch wat leuks moest doen voor Jozé om te bedanken!!! Toen heb ik van alle kledingstukken een vierkant van 20x20 cm geknipt en alles in banen aan elkaar genaaid! Zo kon Jozé zich nog nagenieten van alle bloeses, jacks, broeken, jurken die ze ooit gedragen had, op trouwerijen, zwanger, hoogzomer enz enz. De quilt heb ik afgeknoopt en......in een grote doos naar Losser gestuurd!!! Daarbij een brief met een enkele regel:


“And the quilt tells a story and the story is our past”.

Jozé koestert zich nog elke dag aan de quilt en het was voor mijn enorm leuk om zoiets te doen! En uiteraard zijn Jozé en ik dikke vriendinnen geworden.........

2 opmerkingen:

sylvia zei

hallo Joze, wat leuk dat mijn blog op jouw blog staat!!!!!!!!!
groetjes, syl

Miriam zei

Wat ontzettend leuk dat je de stofjes op deze manier toch nog om je heen hebt!

Nieuwe kamer

Nieuwe kamer
Is die mooi of is die niet mooi, dit is het dus geworden. Dit is mijn nieuwe kamertje en ik ben er erg blij mee, als de kleinkinderen er zijn mogen zij er ook spelen er staat een poppenhuis en tv met dvd speler voor hun, sinds kort ook een wii, met voor mij een Fit programma en voor de kleinkinderen een spelletjes programma.
Powered By Blogger