vrijdag 18 juni 2010

HEEFT NIETS MET BORDUREN TE MAKEN

Ies heel anders dan borduren en toch heeft het overeenkomsten, je moet creatief zijn. Het heeft met eten te maken, elke 3 maand maak ik mijn eigen kruiden olijfolie.  Deze keer is het heel bijzonder omdat ik voor de eerste keer veel verse kruiden uit de tuin kon halen zoals, oregano, tijm, laurier, rozemarijn en wijnkruid. Dan in elke pot veel knoflook, peperkorrels en nog wat gedroogde  kruiden, dit gaat ongeveer 2 maand op een donkere plek staan trekken. Als ik denk dat het klaar is dan zeef ik het door een pantykousje en dan gaat het in leuke flesjes of kannetjes, meestal maak ik van 2 flesjes een cadeautje en dat valt altijd in goede aarde als ik dat iemand geef. Dan komen mijn kinderen nog eens langs, soms denk ik wel eens dat ze het kunnen ruiken en dan vragen ze altijd heel lief is de olie al klaar. Dan ben ik meestal wel 2 liter kwijt, nu heb ik 4,5 liter gemaakt en dan blijft er voor ons 1,5 liter over. Her is zo lekker om salades mee te maken, aardappeltjes in te bakken en meer van die lekkere dingen mee te doen.

Zeg nu zelf als je die foto ziet van die olie dan krijg je toch al trek.

2 opmerkingen:

sylvia zei

hallo Joze, het ziet er zeker lekker uit!
nog een reden dus, om naar jullie toe te komen....;)

Marion zei

Mmmmmmmmmm lekker!!!!!!

Nieuwe kamer

Nieuwe kamer
Is die mooi of is die niet mooi, dit is het dus geworden. Dit is mijn nieuwe kamertje en ik ben er erg blij mee, als de kleinkinderen er zijn mogen zij er ook spelen er staat een poppenhuis en tv met dvd speler voor hun, sinds kort ook een wii, met voor mij een Fit programma en voor de kleinkinderen een spelletjes programma.
Powered By Blogger